Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ellens inflyttningsfest!

2010-09-11 15:34:08 i Studentlivet


Så kom äntligen fredagen och fredagsvinet.


Vi gick på EPP på NH direkt efter skolan. Skolan var förförförfesten (eftersom det är så roligt jämt), EPP var förförfesten, min nap var förfesten och sen gick vi till Ellen som hade inflyttningsfest.


Ellen blev rörd av vår present till henne. Jag hade såklart halvt lyckats försäga med hela veckan, men hon anade inte riktigt vad det var ändå.


Eftersom Ellen slutat i vår klass ville vi ge henne ett klassfoto på oss själva så vi fixade det under veckan. Ego kanske, men Ellen blev glad! Hon kommer till oss nästan varje dag och äter lunch, pluggar och hänger med på kören, haha!


Studentmiddag. Gröt. Och till det piggelindrink. Klassen förklarade det hela för vår utbytesstudent Hanne: Ja, alltså Carro hon äter jämt på våra fester!


I vår klass är det jämt fight om vilken musik som ska spelas. Köar man en låt på Spotify kan den komma efter sisådär tre-fyra timmar.



Alexander.


Ellen är nog den mest fotogeniska människa jag känner.


Vi fick på gå tipspromenad i trapphuset!




Frågor!


Jag och Johannes var på samma lag. Vi hade 6 rätt av 7 och vann därmed tipspromenaden. Därav Jockes ledsna min.


Kändisar från Rossön.


Vi hade ingen kortlek så Peter ritade en egen.


Sedan lärde Ellen oss en lek som hennes farmor lärt henne.



Zorba! Har man en grek i klassen är Zorba ett måste.


Alex och Tobbe.


Ellen och Peter. Allvarligt samtal?


Andreas. Greken.


Kristoffer. Ölandsbon.


:)


Vi gjorde en tårta. Ser dock nu att den inte blev så fager. Jag skyller på Johannes och Viktor.


Niklas.


Typiskt.


Farliga typer.


Vi gråter inte. Vi kramas bara.



Sen tog kvällen/natten slut. För fort. Som alltid.





Skriv en kommentar