Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Augustinätterna.

2010-09-26 23:01:59 i Texter/dikter

En dikt som jag påbörjade i augusti och som blev klar nu.


I veckan har jag
blivit kaffedrickare
men kaffet smakar mest uppbrott

och en likadan
uppoffring
kanske jag aldrig mer gör igen

(och jag fick dessutom höra att kaffedrickande inte riktigt är min grej)

De kringliggande dagarna
och hur vi sågs sist

är det
som får mig
såhär

och alla undrar
och jag säger att det är

lugnt

en större idioti får man ju leta efter


Skriv en kommentar