Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Väskan del 8327

2010-10-31 12:48:56 i Allmänt

Två incidenter angående min väska:

I tisdags då jag hade käkat lunch med Ellen och var på väg tillbaka till Ljusgården, grävde jag i väskan för att hitta mitt lypsyl. Jag grävde runt med handen och rätt som det var skrek jag rakt ut så Ellen hoppade till.

- Vad gör du?! undrade hon med lätt panik i rösten.
- Jag råkade sticka mig på en nål! sa jag helt lugnt.
- Jamen, varför har du nålar i väskan?
- Därför att jag var tvungen att ha med mig knappnålar till en grej vi skulle redovisa i våras!

I onsdags när vi satt i L123 och hade lektion grävde jag i väskan efter en penna och Andreas i klassen råkade se delar av innehållet.

- Carolina.. varför har du en burk kanel i din väska?
- Hm. Jamen.. eh, jag gillar kanel.
- Haha! Vad letar du egentligen efter?
- En penna! Jag har glömt mitt pennskrin hemma men jag vet att det ska ligga några avdankade pennor i botten av väskan!
- Till din väska behöver man ju ett kompass!

Kanske något. Ett väskkompass.

Skriv en kommentar