Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Grattis gamle trotjänare på tre-årsdagen!

2010-10-18 19:41:08 i Allmänt

Idag är en dag som ska firas. Idag fyller min blogg tre år. Här har jag skrivit när jag varit uttråkad, när jag velat visa er en låt, en bild eller när jag skrivit för att jag vill att någon ska läsa. Här har jag också skrivit när jag har något att säga, när jag varit förbannad, glad, ledsen. Här kommer jag att fortsätta skriva så länge jag har ord. Just nu skriver jag inte så ofta av olika anledningar. Kan dock lova att mitt skrivna ord inte lämnar er för alltid.

Nedanstående urklipp är exakt tre år gammalt. Detta skrev jag den 18 oktober 2007:

När hela Sverige svämmas över av dessa mer eller mindre produktiva (och kvalitativa) bloggarna känner jag att jag kanske måste haka på. Inte för grupptryckets skull, utan mer för att förminska mottagarproblematiken. Hur jag nu ska lyckas med det. Mina vänner har tjatat på mig i över ett år att jag ska börja blogga.
"Caroliiinaaa, varför har inte du en blogg?! Du som lever för att skriva" Typ.
Bra fråga. Svaret får ni här. Jag har tagit tangenterna i ett fast grepp, blickat in långt i dataskärmens fängslande ljus och ska härmed starta upp en ny epok i mitt liv; bloggandet. 

Ja. Första inlägget avklarat. Måste säga att det gick bättre än väntat.

Nu ska jag fira med att äta pepparkakor och fortsätta med transkiptionsuppgifterna. Tur att man är klar med Mozarts symfoni no. 40 i alla fall. Kommer aldrig mer att vilja höra det stycket.



Skriv en kommentar