Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ge mig en hand eller ett ankare, nått som håller mig fast.

2010-10-14 21:01:13 i Studentlivet

Utbildningen har bestämt att dräpa mig med 3 tentor, inlämningsuppgifter och en stor konsert på fyra veckor. Det passar bra. Jag begraver mig gärna i plugg just nu. Idag kom första snön. Vet inte vad jag tycker om det. Våra två utbytesstudenter från Belgien kastade sig ut efter ensemblelektionen för att se de vita flingorna falla från den bleka oktoberhimlen. Själv känner jag mest likgiltighet. Kanske en av de allra värsta känslorna. Kanske på grund av att jag förorsakat min sinnesstämning helt på egen hand. Antar att jag måste genomleva det också.

Nu ska jag plugga transkription. Alltid nått.

Jag vill skriva så mycket mer men just nu måste jag samla mig.


Skriv en kommentar