Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Bubbelskrattet.

2010-10-22 11:00:02 i Allmänt

Jag skrattar ju väldigt mycket som alla vet. Det är dock skillnad på skratt och skratt. Bubbelskrattet är det bästa av alla skratt. Bubbelskrattet är skrattet som ibland kommer på fel plats, vid fel sinnesstämning men kanske vid en tidpunkt då man inte behövde nått annat än ett skratt. Denna typ av skratt utlöses ofta när man är lite trött, kanske lite ledsen, likgiltig eller bara medelbeige som en tisdagseftermiddag.

Jag fick nyss skratta ett bubbelskratt. Orsaken? Jag tittade ut genom fönstret och såg en pyttegoldenvalp som jagade sig själv på en gräsmatta täckt av oktoberfrost. Genast fick jag mer energi. Ibland behövs det så lite.
En annan kul grej är att Nicklas i klassen har skapat ett event på Facebook. Det heter "Ingen jävla prettofest" och syftar till att vi i klassen ska samlas och gräva ned oss i ångesten inför alla tentor, uppgifter och konsertrep vi ska ta oss igenom. Jag kan tyvärr inte delta eftersom jag ikväll ska barnvakta de sötaste små trollungarna jag vet. Jag tycker att det är ett mycket trevligt fredagsnöje.

Skriv en kommentar