Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Där vägarna aldrig nöts sönder.

2010-11-29 17:30:14 i Allmänt


I helgen var jag hemma i världens bästa by. Varje gång jag åker hem slås jag över hur vackert det är. Kalla mig lokalpatriotisk, men det är något med Dalasjö som är väldigt speciellt. Åk dit och se själva!


Thimmie och lördagstidningen. Hon är verkligen viktig över att bära tidningen från brevlådan.


Min kloka mamma som är så lik mig att vi kan gorma ena studen och skratta nästa. Jag älskar henne. Och Thimmie som är så gammal att hon har börjat höra dåligt, men hon är lekfull ändå!


Pappa vet hur man ska mätta min mage!


Vi adventspyntade i farmor och farfars hus och ljuset ni ser på bilden är från 60-talet.



När vintern är 20 minus, rimfrost, växter i dvala och ett ljus som skiftar i olika lila nyanser älskar jag den.


Fortsätt så. Kanske någon grad mildare, men minus.

Kommentarer

KKVL
Väl utvalda och fina bilder!
Mamma
Oj, vad tyst och tomt det blev när du åkte tillbaka till Umeå. Längtar till julledigheten.

Kram Mamma !
LGWL
Skönt...

Skriv en kommentar