Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Novemberlistan.

2010-11-10 20:06:28 i Musik!

Idag när jag kom hem kände jag för att skapa en musiklista (börjar bli en diger samling nu!) och jag döpte den till Novemberlistan (när snö, is och frost känns förjävligt).

Fick denna recension efter ett genomlyssnande:

Detta är klart Carolinas mest djärva och spännande listsammanställning på länge - mäktiga orkestrala stycken avbyter olika sångerskors intima klagosång i en riktig bergochdalbana till lista gjord i november månads kalla och sammanbitna ådra. Dock kan även nyanser av hopp och värme hittas bland kavalkaden av vemod som genomsyrar listan. Betyg 9/10 lovikavantar.

Känner mig hedrad. Ska börja göra listor på heltid.

Här är listan,

Novemberlistan (när snö, is och frost känns förjävligt)


Kommentarer

Låter spännande! Jag ska ge den en recension ja mä

Skriv en kommentar