Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

När tisdagarna beter sig så här vill jag bara ge dem en stor kram!

2010-05-18 20:14:52 i Musik!

Har haft en mycket fin dag. Två saker har varit extra bra:

1. Under lunchen spelade musiklärarna (de som läser på distans) 50- och 60tals låtar och i det gänget fanns en kvinna som uttstrålade en sån karisma att jag bara ville gå fram och säga Hej, får jag bli din vän? Hon påminde väldigt mycket om hippiekvinnan i "Into the wild".

2. Ska gästspela som pianist i min klasskompis Kristins tjejband "Syster Elak" under Täfteåfestivalen den 5 juni och ikväll gick första repet av stapeln. Det var extremt kul och nu är jag trött i huvudet efter åtta låtar på två timmar!

Kom och kika vettja, 5 juni i Täfteå! Om ni vill lyssna på vad för slags musik det är så går ni in här: Syster Elak

Kommentarer

Ida
Vad kul att du ska spela med dem. Jag saknar dig vännen. Hinner vi kanske ses snart? Du får gärna titta förbi vår nya lägenhet och se hur vi har det. Veckorna är ju helt hopplösa men kanske någon gång i helg? Kram!

Skriv en kommentar