Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Med en vild hyacint på min axel.

2010-05-01 18:26:16 i Allmänt

En sak som gör mig varm i själen är när människor berättar att de lyssnat på musik jag tipsat om. Musik är så mycket mer än..ja. Musik.

Rastlösheten har bestämt sig för att vara min vän ikväll. Det verkar så. Mamma tyckte att vi kunde åka till Kraftverket för att kika om några tussilago kommit upp ur marken, men min hals protesterar och jag är lite för trött för friluftsliv idag.

Tittar lite på böckerna jag lånat. Funderar på om jag ska läsa en stund. Läser två sidor och sen börjar tankarna vandra iväg igen. Förmorrat alltså. Böcker brukar ju alltid rädda mig.

Kommentarer

A E L
Hur kan du avstå en tur till Kraftverket? Rött kort!

Skriv en kommentar