Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Gardera och distansera.

2010-05-17 15:40:56 i Texter/dikter



När jag var hemma läste jag extremt mycket böcker. Jag gör det rätt ofta men ibland läser jag lite för mycket kanske. Jag får liksom läsryck och går på biblioteket flera dagar i sträck. Detta är ett textutdrag ur en diktantologi som heter "Fara vill" skriven av en ung kvinna som heter Elin Ruth. Hon säger det så himlarns bra, eller hur? Exakt sådär brukar jag också tänka, men så tänker jag: jaha. Och. Det är väl bara ord? Eller? Är ord bara ord eller är det summan av något man vill ha på pränt? Som Vygotskij skulle ha sagt: man kan ju bara referera till sånt man varit med om.


Skriv en kommentar