Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kanske något. Kanske inte.

2010-03-30 15:52:25 i Texter/dikter

Det är svårt

att räkna ut en ekvation

med en metod man inte behärskar

”Läget under kontroll” säger ni

Men vad vet vi?

 

De riktar fokus

Skärpan ställs in

Medan det är så mycket annat

som ställs

bort

 

De gömmer undan

Sanerar

Dränerar

Och vi flanerar

iväg

Till nästa punkt

På agendan

 

Carolina, mars 2010


Kommentarer

Ida
Jag gillar! Åker iväg till Haparanda över påsklovet men när jag är hemma igen måste vi ta och ses.



Stora kramen!

Skriv en kommentar