Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

E U F O R I

2010-03-23 16:14:29 i Studentlivet

Kan vara ett av de finaste orden. Känner mig upprymd idag, mer än vanligt dessutom. Mitt sinnestillstånd för dagen har därmed resulterat i att jag överpeppat allt och bara gått de gladas väg. Än har verkligheten inte hunnit ikapp. Dagen har bestått av musikteoriplugg, rytmstavelse-plugg, träning, lunch, pianolektion (där Jonathan gick igenom pedalteknik, vaddå teknik tänkte jag mest - öva!), tentaplugg med Kristin, festplanering och sånt. Dessutom hände det en rolig grej mitt i dagen ungefär: en lång, ung man kom fram till mig och gav mig en stor kram. Denne unge man var Freddy, min dramakompis sen gymnasiet! Jag kände hur mycket jag saknar att spela teater. Ännu ett skäl till min plan att leva fyra parallella liv med varandra. Jag vill hinna med så mycket för att slippa sakna det man gjort förut.


Gammelfarmor Bettys sjal. Ljunglila. En euforisk färg, eller vad säger ni?

Skriv en kommentar