Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Varför möts man alltid av flest bekanta ansikten då man känner sig som allra fulast?

2010-06-19 20:06:16 i Allmänt

Det är en fråga jag många gånger ställt mitt frågvisa själv. Jag och självet har oturligt nog ej kommit på något svar på denna outgrundliga fråga varpå jag ständigt försätter mig i liknande situationer som denna nedan:

Vi åker till Coop för att handla och jag (som har haft huvudvärk i fem dagar och inte duschat sedan igår och hunnit med diverse aktiviteter som frenetiskt Wii-spelande i kampen om seger och andra upptåg som skulle må bra av efterföljande dusch) kände mig inte som någon typ vars anlete välkomnade till allmän beskådan. Men vad händer? Jo, halva Umeå är på Coop och alla mina "Hej, det var inte igår-bekanta" befann sig under samma tak. Jag är inte den som vanligtvis bryr sig - men när man kommer i okammat hår, regnblöta kläder och ögon som skulle kräva timmar av sömn för att återställa den naturliga fuktbalansen kan man ju klaga lite tycker jag.

Kommentarer

Du e så fin Carro, va int orolig....börjar känna mig förkyld så vi får se hur det kommer att gå med träningen till veckan.

Skriv en kommentar