Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Som en styvmorsviol.

2010-06-20 20:25:11 i Allmänt



En dag i våras hade jag en dålig dag när vi satt och grejade med projektarbetet. Klagomålen forsade fram och jag orkade inte skärpa mig heller. Som tur är har jag fina vänner som kommer till undsättning:

Ellen: Jamen, Carro, du har ju i alla fall en fin klänning på dig!
Tobbe (tänk er detta på bred Boden-dialekt!): Som en styvmorsviol du gå!

Det ska jag tänka på. Som en styvmorsviol..

Tack, fina ni.

Skriv en kommentar