Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Och vad gör du förnått, pluggar, jobbar, strippar eller planerar bankrån?

2010-06-07 16:56:38 i Allmänt

Jag hatar kallprat. Det är ärligt talat bland det värsta jag vet. Kallprat uppstår ofta hos till exempelvis frisörer. Idag var det dock en stackars make up-artist som skötte kallpratet. I födelsedagspresent fick jag make up-rådgivning på Make up store där jag idag nyttjade min tid. Jag sminkades av en jättesöt och duktig tjej, absolut inget ont mot henne - men vad är grejen med standardsnacket?

Standardsnacket är följande:

Jaha. Var kommer du ifrån?
Jobbar du? Pluggar du?
Hur ser arbetsmöjligheterna ut? (Döda mig för tråkigare frågor!)
Trivs du i Umeå?

Jag önskar att jag någongång skulle våga svara:


Jag kommer från Polen där jag rymde från en hemsk man.
Jag jobbar inte just nu men har en stor deal koks att kränga bland männen jag regelbundet träffar.
Arbetsmöjligheterna är oändliga. Bara man ser till att vara proffsig.
Jag trivs bra i Umeå, jag bor på ÖK i en etta. Ska få omtapetserat.

Åh. Tanken på följdfrågorna får mig att bli peppad på att köra denna story nästa gång jag utsätts för detta kallprat.

Kommentarer

Skriv en kommentar