Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jag gillar ju ord som ni vet.

2010-06-10 19:34:39 i Allmänt

Såg att Johannes och Anna över Facebook diskuterat mig och mitt användade av ord.


Johannes: Men jag måste ge en eloge till Carolina som först yttrade ordet så att jag var tvungen att googla dess betydelse

Anna: Haha, kan tänka mig det. Carro är ju som en väldigt väldigt snygg version av Bonniers stora ordlexikon

Bonniers stora ordlexikon. Ojoj. Detta kommer jag att leva på länge. Ni kan ju ta ner mig på orden när ni tröttnat.

Tack, Anna!

Kommentarer

HAHAHA, jag slog vad med robert om att du skulle skriva det citatet på bloggen! Han får paya up! ;] Och du är ett lexikon baby, det snyggaste och bästa jag vet

Skriv en kommentar