Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det fina med att sommarjobba på ett äldreboende.

2010-06-27 17:24:27 i Allmänt

Man kan komma hur sliten som helst till jobbet och ändå få höra: Men vad fin du är, jänta lilla!

Idag kom jag till jobbet klockan sju, osminkad, trött, håret i en tofs iklädd framletade linnebyxor och en blommig tunika som jag köpt för 20 kr på loppis. Tack, fina ni. Skulle vilja uppleva den dagen det händer på till exempel universitetet.

Nu är jag ledig i två dagar, hurra! Ska baka bröd, agera flyttgubbe åt Sabina flytt AB, umgås med storebror samt hinna pussa på min sambo som jag bara sett i sovande tillstånd de tre senaste dygnen.

Skriv en kommentar