Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Visdomsord från äldre.

2010-07-08 12:12:27 i Allmänt

Igårkväll på jobbet fick jag några kloka (och kanske några förlegade) ord från några tanter som bor på mitt jobb.

Jag frågade lite om deras liv och så och så började en tant:

- Du ska inte gifta dig och skaffa barn, barn är bara bekymmer. Du ska absolut aldrig äta p-piller för då kan man få cancer och dö, du ska heller inte vara med nån pojke bara för att han vill det. Du ska göra vad du vill och vad du känner för.

Jag svarade ungefär att jag redan hade en pojkvän sedan fyra år tillbaka och jo, visst vill jag skaffa barn och gifta mig och p-piller äter jag och jag har inte fått cancer ännu. Och vet du förresten att män snart kan börja äta p-piller? Forskningen gör framsteg!

Då tittade hon bara på mig och suckade.


Skriv en kommentar