Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Umeå, du är lite av en hatkärlek.

2010-07-10 02:41:07 i Allmänt

Hatar att alla ska kännna alla.
Hatar att man aldrig kan gå ut som en helt anonym person.
Hatar att random-människor ska komma fram i den här staden
:

Jamen, du är ju den tjejen till han som spelar i det laget, de ligger typ trea i serien!
Jaha? Eller:
Hej! Jag kände dig för typ hundra år sen och vad gör du nu och hur gick det egentligen med ditt projekt och vad fina skor du har!
Jaha, ja, tack! Och:
Oj, hej! Du var ju typ nästan ihop med min kusin för fyra år sedan! Ni hängde ju råmycket, känner du igen mig?

Mm, kanske. Eller:
Men heeeeeej! Hur ääääääär det nu för tiiiiiiiden? Vad läääänge sen!
Jag känner nog inte igen dig nu.
Och:
Jo, förresten, du! Du är ju kompis med han i mitt lag som känner din kusin som har pluggat med din kompis; ska vi ses nån dag?
Nja. Jag orkar nog inte. Och:
Vill du ha en drink?

Jag orkar inte. Umeå, jag älskar dig, men ibland är du bara så intensiv.

Kommentarer

A E L
Och det kommer bara att bli värre!
Anonym
U know I´m u´r bodyguard...tack för igår, är fortfarande full men he va det värt.
Mamma
Tack ! Jag fick mig ett rejält skratt. Håller md AEL

det blir värre med åren, man ser illa,hör illa och hårddisken är redan full.

KRAM Mamma !

Skriv en kommentar