Det ökande skvallervärdet.
En tant på jobbet ber mig gå till kiosken bredvid jobbet för att köpa några tidningar:
- Köp Aftonbladet och Se&Hör!
- Okej!
- Jag tror det här ska räcka, det är 40 kr. Men jag skickar mer några småslantar också. Man vet aldrig vad Se&Hör kostar, är det riktigt bra skvaller brukar priset stiga. Man vet aldrig. Ta småslantarna med dig.
- Jasså? Är det så? Nja, men har de inte ett fast pris på tidningen?
- Nej, de vill ju sälja såklart. Är det ett bra skvaller som folk vill läsa så köper ju fler människor tidningen och då kan det höja priset för de vet ändå att de får sälja nummer!
Mm. Så var det med det!
(Tidningen kostade 23 kronor och har alltid gjort det enligt kassörskan på kiosken).
- Köp Aftonbladet och Se&Hör!
- Okej!
- Jag tror det här ska räcka, det är 40 kr. Men jag skickar mer några småslantar också. Man vet aldrig vad Se&Hör kostar, är det riktigt bra skvaller brukar priset stiga. Man vet aldrig. Ta småslantarna med dig.
- Jasså? Är det så? Nja, men har de inte ett fast pris på tidningen?
- Nej, de vill ju sälja såklart. Är det ett bra skvaller som folk vill läsa så köper ju fler människor tidningen och då kan det höja priset för de vet ändå att de får sälja nummer!
Mm. Så var det med det!
(Tidningen kostade 23 kronor och har alltid gjort det enligt kassörskan på kiosken).