Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

RENT, redovisning och rannsakning.

2010-01-22 21:54:21 i Studentlivet

Är trött efter en intensviv dag. Började med spinning följt av bodybalance med Alexandra. Därefter hastade jag till lärarhuset där jag spelade (redovisade) låtarna med min grupp och sen övergav jag musikklassen för att skynda vidare till skapande svenska-klassen där jag skrivit övningar och analyserat mer eller mindre kryptiska texter. Efter skolan satt vi kvar med textgruppen och förberedde morgondagens respons. Jag älskar den här kursen och övningarna vi har fått inför nästa träff blir verkligen en utmaning. Efter skolan följde Anna mig hem och vi åt tacos och tittade på RENT. Jag har velat se den musikalen hur länge som helst, men det har aldrig blivit av. Alla borde se RENT, den tar upp svåra ämnen på ett bra och greppbart sätt. Alla skådespelare är dessutom exremt duktiga på att sjunga och för mig som är ett nästintill nördigt fan av stämsång är denna film ett paradis att förkovra sig i. Nu ska jag läsa och vara nervös inför imorgon.. Vi börjar 08.00 så det gäller att vara utsövd.


Anna och RENT.

Kommentarer

Tack för en awesome helg darla! Jag röstar på repris i februari! Puss

Skriv en kommentar