Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Opponeringssummering.

2010-01-14 15:54:35 i Studentlivet

Idag har vi då haft det fruktade avslutningsseminariet med tillhörande opponering angående examensarbetet. Det gick fint för mig. Dock sa examinatorn, som jag haft som lärare i en tidigare kurs, att jag borde kunna utveckla resonemangen i diskussionen till en ytterligare nivå eftersom hon har sett att jag är bra på att, jag citerar: "föra analytiska och väl avvägda resonemang". Haha. Denna värld alltså. Akademikernas ordhäveri. Nu har jag två veckor på mig att arbeta in kommentarer av allvarligare natur (vilket kanske tar en förmidddag eller så) och därefter skickar jag alltså in den slutgiltiga versinonen för publicering, hurra! Bra jobbat, Carolina. Trägen vinner.

På måndag börjar jag läsa mitt andra ämne, musik. Jag hoppas att det blir bra, det borde bli bra. Ett och ett halvt år kvar nu till examen!

Kommentarer

Nu lägger vi in slutspurten. Och skriver examensarbete tillsammans igen om ett år : ) PUSS
Ja. Det gick så bra. Det känns så skönt.



Sv: Ja, det förstår jag. Jag skriver ju mitt vårterminen 2011. Spännande och hemskt på samma gång.
Så himla härligt, grattis grattis! Jag instämmer med din lärare, tror säkerligen att dina analyser ligger på höga nivåer.



Förresten, är himla sugen på att anta din utmaning och lista lite bra album men jag är verkligen dålig på att lyssna på hela skivor, så det går bara inte. Enstaka låtar - fine. Skivor - icket.
Åsa Roger
GRATTIS!!! Vi var aldrig oroliga att du inte skulle klara det med glans!!! Kram från V-bäck

Skriv en kommentar