Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Om examensarbetet försvann skulle jag säga tack och adjö.

2010-01-05 16:29:58 i Studentlivet

När jag var hemma under julen och satt (ja, även då, suck!) med examensarbete frågade Ludvig:

- Vad skulle du göra om examensarbetet försvann?
- Det kan det inte. Jag har sparat det på min bärbara dator, på vår stationära, på min mail och på mitt Usb-minne.
- Jamen, om det försvann ändå. Tänk om.
- Då skulle jag dö.
- Nejmen.. allvarligt!
- Jag skulle bryta ihop och gråta floder av paniktårar.
- Skulle du ge din telefon för examensarbetet?
- Ja! Alla gånger!
- Er säng?
- Nja.. eller..jo. Kanske. Men! Så kan du ju inte säga!
- Hahaha!




Skriv en kommentar