Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ikväll vill jag inte ha melankoliska playlists.

2010-01-09 17:45:07 i Musik!

Jag stör mig lite på en egenskap jag har. Ungefär 85-90 % av den musik jag lyssnar på är mer eller mindre melankolisk och det är ju bra, jag gillar den ju! Men när jag vill hitta åt glad musik bidrar inga av mina playlists till ett positivt resultat. Ja, det kan ju vara nån galen Hirasawalåt eller nån kul version av en låt av Jens Lekman (typ "A sweet summernights on a Hammer hill" TIPS!) och nu kom jag i skrivande stund på en massa glad reggae- och dancehallmusik också. Men just nu vill jag inte lyssna på det, jag vill ha typ glad och lättsam indie. Och det finns ju knappt! JU! Känner att jag blir lite arg här. Jag som ville ha glad musik som ett skönt ackompanjemang till matlagningen. Tänkte vara en snäll flickvän och fixa finmiddag (vitlöksmarinerade kycklingspett med rotfruktschips) till Patrik kommer hem från sin innebandymatch. Jaja. Jag får helt enkelt lyssna sönder "A sweet summernights on a Hammer hill". Varsågoda:


(Om ni ska ut ikväll kan ni lyssna på denna låt för maximal danspepp!)

Kommentarer

KKVL
Men då har jag ett litet tips att komma med... haha.. rent spontant och ironiskt: Kalle Baah ;)



Skriv en kommentar