Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Full huggning hela dagen.

2010-01-18 19:58:27 i Studentlivet

Har varit i rullning hela dagen och jag är riktigt peppad inför vårterminen! Musikklassen består av 6 tjejer och 19 killar och så kanske någon droppar av eller hoppar in såhär första veckan. Skoldagen följdes upp av körrep och körstarten gick fint, men jag fick som vanligt ont i ryggen då vi sjöng Bellman. Jag vet inte vad det är med Bellman och min rygg. Min fina Idamari joinade dagens rep och jag hoppas att hon blir ett stående inslag i vår höga sopranstämma, haha! Nu ska jag halvdö på soffan. Har ju haft det lugnt och skönt de senaste 10 veckorna i och med examensarbetet (relativt iaf, jag har ju fått råda över min egen tid).

Skriv en kommentar