Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Endorfiner gjorde skapandet.

2010-01-10 15:16:00 i Träning

Kom fram till att det var nog endorfinerna av dagens träning som gjorde skapandet av dikten. I förmiddags syrketränade jag en stund på IKSU och efter lunchen kände jag mig sugen på att springa, så på med löparkläderna och iväg! Solen utanför fönstret lockade och det faktum av att jag ju inte sprungit på runt 10 dagar på grund av förkylningen gjorde mig extra motiverad¨att sträcka ut benen i en löptur. Jag vet inte hur många människor jag mötte som log, det måste vara vädret; snälla stanna kvar. Det bästa med att vara färdigtränad innan man sätter igång med plugget är att min koncentration alltid är på topp då.

Skriv en kommentar