Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Crystal bits of snowflakes all around my head and in the wind.

2010-01-27 20:03:31 i Allmänt

Jag sitter inne och kurar. Lägenhetens väggar skiljer mig från snöstormen utanför. Plogens ljus blinkar ettrigt. Jag bakar kärleksmums till morgondagens tjejmiddag och tar ut True Colors på keyboarden. Snart sitter den. Nu ska jag fixa te! Hoppas ni värjer er från stormen och står stadigt trots att vindarna får vilken mastig tall som helst att svaja idag.


Jag hoppas det lugnar ned sig till helgen så att vi kanske kan åka på utflykt.
Bild dec 2008.

Kommentarer

KKVL
Tur att plogen var hos dig och styrde upp ;) här ute på parkeringen e det högerdjävul nu faktiskt! Hoppas dom snart kommer o styr!



Du ska få ett låttips: Hands of time med Groove Armada! håll till godo!
LGWL
Fin bild!

Skriv en kommentar