Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tusen avtryck i den grå trottoaren.

2010-02-23 19:05:28 i Studentlivet

En dag i mitt liv:

07.15 - Frukost!
08-15 - Anländer till skolan.
08.30 - 09.30 - Pianolektion, improvisation i blues
09.30 - Gör ett besök på UB för att låna böcker inför essäskrivandet på skapande svenskan.
09.45 - Hettar på hyllorna och tekniken som aldrig funkar. Lånar två böcker och ger upp.
10.00 - 11.45 - Arrar och skriver kör till "I still haven't found what I'm looking for" inför köruppgiften till nästa vecka.
12.00 - 13.00 - LUNCH!
13.00 - 15.00 Ensemble. I veckan kör vi samba, bossanova, reggae och ska. Vår grupp har samba och vi kör låten "One note samba". Jag sjunger och gruppen tycker att jag ska ta ett sångimprovisationssolo. Vet inte rikigt. Lovade att jag skulle sova på saken. Det är ju inte något man tvärgör direkt.
15.00 - 15.30 - Gör ett nytt försök på UB och lyckas låna de böcker jag ska ha. Myser på det.
16.00 - Hemma! Hettar på Spotify som verkar ha bestämt att krånga i all evighet och amen. Slänger in två tvättmaskiner.
16.30 - Läser tre texter skrivna av medlemmarna i min klasshalva på skapande svenskan.
17.00 Steker pannkakor samtidigt som jag läser.
17.30 - Äter.
17.45 - Påbörjar städning.
18.00 - Rensar avloppet och kommer på mig själv att inte ens tänka på vad jag gör.
19.00 - Klar med städning. När jag och P sätter igång är vi klara på drygt en timme/en och halv (dammsugning, dammtorkning, våttorkning, avloppsrens, toalettstäd, damma mattor). Skönt. Börjar nästan ångra att jag önskar mig ett stort hus. Skriver.

19.30 - 21.30 - Spela in film med A-moll inför musik och identitet-redovisningen. Är otaggad, men litar på A-molls förmåga att skapa ett kreativt kaos.
22.00 - Fika, läsa, läsa, läsa, läsa. Och läsa.
23.30 - SOVA.







Kommentarer

Ann-Marie
Men när ser du på OS, som är så spännande.



Kram

Skriv en kommentar