Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Pippi med frön.

2010-02-09 11:45:54 i Allmänt


Tidigare i vintras fick jag denna fågelmatare av Ann-Marie. Den hänger utanför vårt köksfönster. Från början var småfåglarna lite skeptiska mot den stora domherren i trä med stirriga ögon, men nu äts det från talgbollen. När det var så kallt stod jag vid köksfönstret och ojade mig över småfåglarnas uppburrade fjäderbeklädnad. Det märks att jag har ärvt detta från farmor och mormor.

Skriv en kommentar