Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Om att spinna med en sapfisk strof.

2010-02-05 23:42:07 i Texter/dikter

Skickade instruktioner till hur man skriver en sapfisk strof till min käre far. Han svarade:

TACK! Då har jag något att spinna med i helgen!

Jag tror jag ska ringa på söndagkväll och höra efter om han har nått hår kvar eller om han slitit av det i ren frenesi. Fast tänker jag efter är pappa en sån person som skulle kunna "spinna" - det vill säga samma som vad jag och mina bröder kallar att "mysa med" - i skapandet en sapfisk strof.


Kommentarer

Hahahaha, när jag bara läste rubriken först var jag helt övertygad om att du satt på träningscykeln (spinnade) och mumlade sapfiska strofer samtidigt. Det kändes väldigt carolina! ;]

Skriv en kommentar