Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Om att löpa fyra bredvid varandra och kommunicera genom trumklapp.

2010-02-08 13:23:43 i Studentlivet

Måndag den 8 februari 2010. Vi är goda vänner. Dagen startades upp med musikteori där jag orsakade en kortslutning i min hjärna genom att truga in ess-doriska skalan, g-lydiska, a-frygiska och d-mixolydiska skalan. Ja.. ni förstår ju. Planerar att jag inom loppet av en timme eller så ska sitta med näsan över musikteoriboken och REPETERA. Som uppgift till nästa gång ska vi transponera en melodi så att ett ass-instrument, typ altsaxen, ska kunna spela melodin. Det blir klurigt, men kul. Efter teorin och update och påminnelser om roliga grejer från festen i lördags begav sig jag, Ellen, Jochen och Tobbe till IKSU. Det var kul att springa fyra stycken bredvid varandra utan att säga ett ord. Jag försökte kommunicera genom trumklapp, men jag vet inte om det var någon som uppfattade mina meddelanden. Nu ska jag plugga musikteori och så har jag även en plan att på allvar börja med uppgifterna till skapande svenska-kursen, men med Annas smått svårmodfyllda sms i bakhuvet känner jag mig lite rädd. Elisabeth har inte direkt delgivit oss en lätt uppgift. Men det är väl så man utvecklas. Progression, here i come!


Kommentarer

Skriv en kommentar