Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Näsåker

2010-02-22 16:19:34 i Allmänt


Helgen startades upp med att lyssna på Stefan Sundström i Ljusgården innan vi åkte iväg. Mamma tyckte att allt var precis som det var i slutet av 70-talet då hon pluggade. Samma musik, samma människor och samma lärare.


Frida myste i sin korg.


Under lördagen ägnade vi några tappra timmar åt att skotta mormors tak. På denna bild ser mina bröder betydligt mer aktiva ut än vad verkligheten gör gällande.


Alltså snön. Kan den ge sig någon gång?



Och så fikade vi.


Och eldade såklart.



För att elda behövs ved och vi hämtade den hos Roger och Åsa.


Snygg parkering.




Åsas krans.


På kvällen åt vi en god middag hos Roger, Åsa och Oliver. Jag, mamma och Timman promenerade dit genom skogen.



Mellan rätterna spelade vi Memory.


Och ett balansspel.




Chokladfundue!


Födelsedagsbarnet!


Hundarna vilade sig mest (det vill säga den tid Tikka inte knövlade med Thimmies öron, haha!)




Kommentarer

KKVL
Fina bilder asso...



Skriv en kommentar