Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Motströms åt fel håll.

2010-02-10 16:17:04 i Musik!

Sitter och skriver och lyssnar på Ugglas album "Så gör jag det igen" och fascineras av låten "Du var mitt hjärta". Den skiljer så pass mycket från de andra låtarna. Det är något med texten och låtens uppbyggnad som fastnar och jag kollar upp vem som skrivit låten och det är ju självaste Krunegård, klockrent! Jag är ju inget stort fan av Tommy Nilsson som Caroline sjunger denna duett tillsammans med, men faktum är att hans stabila och jordnära röst passar Ugglas krispiga och och experimentiella röst rätt bra. Lyssna, vett ja!


Skriv en kommentar