Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jomen, det var ju DET det skulle handla om.

2010-02-22 15:34:46 i Studentlivet

Måndag idag igen. Känns som om det ofta är måndag nu för tiden. Man redovisar nån grej, luktar på kaffe, snicksnackar, övar lite. Idag har vi påbörjat ett litet filmprojekt som turligt nog ska vara klart nästa torsdag. Kände ingen vidare värst motivation inför det, så det blir en djupdykning för min del. Bita i det sura äpplet med den goda eftersmaken helt enkelt. Jag frågade mina klasskompisar idag om de kunde ge mig maj snart. Jag delade till och med ut specialuppdrag, men kammade dock noll. Trist. En trist dag helt enkelt. Handling sen också, vad roligt det ska bli.. Och så måste jag dessutom ta en titt i kylen för det är något där som luktar knepigt, misstänker att herr och fru Mögel har kommit på besök och det gillas INTE. Hatar sånt. Något som dock var positivt med den här helvetesdagen var att vi ska spela samba med ensemblegruppen. Måste ta en resa till Rio för lite influenser så jag kan leverera på måndag!

Dagens:


Jag (vid 13-tiden) - Yes, nu är jag äntligen taggad och på bra humör igen!
Johannes - Är inte du alltid det?

Inte idag. Humör är en färskvara.

Skriv en kommentar