Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Folkmusik.

2010-02-25 14:20:25 i Musik!

Jag har under rätt många år alltid kommit in i folkmusikperioder. Med anledning av helgens stundande folkmusikfestival (och det trista faktum att jag ej hinner gå) har jag kommit in i en folkmusikperiod. Lyssnar mest på Kraja, Eitre, Lejsme Per Larsson, Emma Härdelin, Åsa Jinder, Frifot, Väsen och Garmarna. Idag var det ett folkmusikband som spelade i Ljusgården så jag och klassen lyssnade. De var sju extremt duktiga musiker som kom från sju olika länder. Musik sammanstrålar. Önskar att jag kunde "kula", kanske nått att öva på?


Skriv en kommentar