Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Torsdagsnöjet.

2010-12-16 14:27:55 i Allmänt

Detta är en lista som cirkulerar i bloggosfären och istället för att fortsätta med min rapport tänkte jag ägna några minuter till att fylla i lite värdelöst vetande! Torsdagsnöjet, liksom!

 


 

min bästa vän är någon som lyssnar, förstår och säger till. Någon som peppar, drar igång roligheter och hjälper. Jag har många sådana. Det är jag tacksam för.

när jag borstar tänderna
borstar jag håret och klär på mig. Samtidigt.

när jag lagar mat är det cirkus! Jag fick höra följande en gång: Du är väldigt målmedveten och det flyger saker överallt och man måste akta sig så man inte hamnar ivägen. Tänk er Per Morberg gånger 837922.

 

 

jag är (lite) rädd för att inte få något jobb när jag tagit min examen. Men det ordnar sig. Det måste man alltid tro. Hur skulle man annars klara av livet?

den värsta känslan är ensamhet i närhet.

den bästa känslan är att få beröm när man förtjänat det.

jag är bäst på att vara peppad och peppa andra. Sen är jag en jäkel på att prata fort också. Jag vet bara en person som klår mig, det är Anna!

jag är sämst på att räkna! Jag är totalt värdelös på matte.

jag lyssnar på min lista "Juni, jag vill ha dig så mycket". Katzenjammer, Peasant, Skaburbian Collective och Friska Viljor med mera. Och snövädret utanför och golvet som knarrar.

jag pratar fort, mycket och högt.

jag tycker om att skapa. Musik, känslor, ord, stämningar. Men mest tycker jag om att knövla med Thimmies mjuka öron.

 

 

kärlek är något man inte ska för givet.

i somras var jag på mitt finfina jobb med de sötaste gamlingarna, jag besökte stugan, skrev klart texter, plockade kantareller med mormor, hade ofta huvudbry, spelade på min morbrors bröllop och fjällvandrade.

sist jag grät var för två nätter sedan. Jag läste igenom sms jag fått under hösten och kände mycket.

när jag vill tänka skriver jag av mig.

 

 

när jag bakar gör jag ofta nått med kanel, choklad, apelsin eller kardemumma för det tycker jag om.

just nu tänker jag på hur många snöänglar jag ska göra när jag kommer hem till Dalasjö på måndag.

idag har jag haft en väldigt intensiv lektion med Pop&rock-eleverna, intervjuat sex elever, övat på låten jag ska spela ikväll, pratat med storebror och ätit fyra apelsiner!

ikväll ska jag ska jag gå till Viktor där Hallongrottan calling ska sändas ifrån. Jag ska spela piano, sjunga samt läsa upp en av mina dikter. Ikväll, 20.00 på www.vickehallon.blogg.se!

imorgon kommer jag leda ett genrep med tidigare nämnda elever inför julavslutningen på måndag. Sedan kommer jag att ha en lektion med en annan klass och därefter drar jag iväg på hemligt äventyr!

min mobiltelefon är en oumbärlig pryl i mitt liv. Tyvärr. Kanske.

när jag vaknar på morgonen måste jag först komma på minst tre saker som är bra med dagen ifråga innan jag kan motivera mig att kliva upp.

om jag var ett djur skulle jag vara en hundvalp. Inget ansvar, vara söt och gullig och bli klappad, få sitta i knän och busa med andra vovvar.

 

 

Alla bilder (utom Thimmie-bilden) är hejdlöst stulna från olika platser på internet!


Skriv en kommentar