Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

När höstlöven snart fixeras.

2010-08-30 15:47:43 i Studentlivet

Idag började höstterminen och jag fortsätter med musiken. Mitt sista år (!) på universitetet! Allt är som vanligt fast verkligen inte på samma gång. Jag och Kristin satt och planerade lite för bandet och tydligen tycker klassen att jag är någon slags bestämmelse-Hitler för de typ:

- Ja, nu har diktatorn talat!

Vet inte om jag tycker att det var så snällt. Dessutom gjorde de narr av mig när vi pratade om namn på spellistor. "En typiskt Carolina-spellista heter Åh, juli kom och omslut mig med all din kraft och ge mig alla dina gröna ängar och bla bla bla."

Men vet ni, klassen? Jag har saknat er och det ska bli kul i höst. Hoppas jag.

Kommentarer

Men Carra! Du vet att vi tycker om dig och att vi kommer att få en sjujävla höst tillsammans :)



Kram påre!

Skriv en kommentar