Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ångermanländska festligheter.

2010-08-20 13:24:52 i Allmänt


Förra fredagen åkte vi till mormor i Näsåker där det finns en massa, massa bär.


Bär!


Hatten, busken. Minerna? Ja. Det är mina bröder helt enkelt.


Storebror och lillkusin Oliver.


Sedan var det bara att bege sig till Åsa och Roger där festplaneringen var i full gång. Jag fick i uppdrag att styra upp fler lekar (pedagog som jag är, och ja - lekledarhitler!).


Somliga planerade. Andra lekte.


Jag, Patrik, Kristoffer och Ludvig sov i husvagn då mormors stora hus var helt ockuperat av övrig släkt.



Mysigt!


På lördagen var det återigen dags för arbete.



Åsa och Roger ville ha hjälp med en vägg till huset och är man många går det på en dag!


Jag bakade kärleksmums.


Sedan kom denna lilla filur, Julia! Åh, bebisar luktar så gott på huvudet!


Anita och mormor dekorerar bordet.


Syskon.


Kusin Anton och hans flickvän Sofie.


Sedan var det dags för mig att spela och sjunga kärlekslåtar eftersom Roger och Åsa..


GIFTE SIG BORGERLIGT INFÖR ALLA GÄSTER SOM INTE VISSTE NÅGOT! De trodde ju att de kommit till Åsas 40-årskalas vilket de ju hade, men nu blev det även ett bröllop att fira!


Det var en väldigt fin kväll!


Pappa fick inte hålla tal så han sjöng en sång istället, fiffigt!





Jag, mamma och Helena gjorde bröllopstårtan. Jag kan lova er att det inte är alla gånger man sitter i ett bagageutrymme och med krampaktiga händer håller i en tårta som väger flera kilo! Vi var tvungna att baka tårtan på annan plats än kalasets då gästerna inte fick misstänka något under dagen.


Sedan hade vi barndisco i Olivers rum.


Kvällen avslutades med allsång och jag och Patrik spelade och sjöng också några låtar.




Väggen blev klar!

Tack för en fin helg!

Kommentarer

Ida
Vad trevligt ni verkar ha haft det. Kul med överraskningsvigsel. Man kanske skulle slå till med något liknande ;) Ha en trevig helg vännen så hoppas jag att vi kanske ses nästa vecka om du är hemma då. Kram!
Åsa Roger
Halloj! Vilken massa fina bilder! Tusen tack för all hjälp av både dig å Patrik! Din sång gjorde verkligen vigseln till en fin stund! Jag fick både hjärtklappning å klump i halsen! Ha det så bra

Skriv en kommentar