Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fullsta.

2010-08-29 14:33:39 i Allmänt


Jag och storebror åkte till stugan i Dalarna. Vi välkomnades av grannens katt.


Och korna förstås!


På måndagen låg vi på bryggan och så sa Kristoffer: Jag tror att det här blir sommarens sista dag. Och så blev det, för på tisdag kom regnet.


Då eldade vi i kaminen.


Läste tidning när skrivarflytet inte infann sig.


En dag åkte vi till Lillan, mormors storasyster, som bor i ett av de mysigaste husen i världen.


Vi plockade äpplen.



Och skrev (och läste!) i gästboken. Traditionsenliga som vi är.



Varje dag var som en fest. Här är Kristoffers berömda citronparfait.
På fredagkväll sa mormor: Hur ska jag klara mig när ni åker? Hela veckan har ju varit som en enda lång fest!


Vi plockade kantareller och hittade en som var 12 cm i diameter! Lägg märke till mormors tårfyllda ögon!



Vi hälsade på Malin och Jimmy i deras nya hus. Kolla köket!


Valter. Lika stilig som alltid!



Plommon i Malin och Jimmys trädgård!



På ridtur med Malin i finaste omgivningarna! Det är så rolig med ridningen, även fast det går lång, lång tid mellan gångerna jag sitter på en häst nu för tiden är det efter några minuter som om jag aldrig varit ifrån ridningen. Fantastiskt ändå!


På torsdagen åkte vi in till Uppsala. Här står körerna och sjunger på Valborg.


Vi kikade på kläder.


Alltid lär man sig något nytt av dessa statyer.


Ett litet gulligt träd.


Jag skulle kunna tänka mig att bo i Uppsala.


Vi hittade världens mysigaste fik som hette Storken. Mycket studenter, gammal inredning, stort men ändå med små krypin.


Hade inte tagit med mig någon löparjacka då jag tänkte att det fortfarande var sommar. Räknade inte med att springa i 8 grader. Mormor tvingade på mig en laxrosa jacka från 80-talet.


Kristoffer lagar mat.


Hejdå finaste Fullsta.









Kommentarer

Mamma
Vilka fina bilder ! Lycka till med terminsstarten nu ! Vi ses i helgen !

Kram Mamma !
A E L
Mysigt äldre fik!

Skriv en kommentar