Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sensualism

2010-04-27 22:27:41 i Allmänt

Förra veckan hade jag ett favoritord. Sensualism. S E N S U A L I S M. Ordet har både en fin klang och en tilltalande ljudbild. Jag gillar dessutom hur ordet liksom gungar tillsammans in i fyrstavigheten. Att ordet har en fin betydelse spelar ju också roll. Ja. Vad skulle jag göra utan orden?



Kommentarer

Caroline
Jag håller inte med, tycker inte alls ordet smakar bra. Känns pretentiöst.

Skriv en kommentar