Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Photographs in april.

2010-04-13 20:20:34 i Allmänt


Redo för dagen. Matlåda, mellanmål, pluggrejer och träningsgrejer.


Mötte upp Ellen för träning.


Blev sedan upphämtade av de här två typerna.


Vi åkte iväg till Stadsbiblioteket för att leta efter naturmytologisk litteratur till ett estetiskt projekt som jag skriver mer om en annan dag.


Johannes funderar om han törs läsa boken han håller i sina händer. Med tanke på min farfars historier om förr i tiden skulle jag avråda honom. Johannes, du kommer att få mardrömmar.


Jag snöade in på vittror och så blev det en text åt det hållet.


Jag anteckande att texten var från Hälsingland och som ni vet har jag ju en slags kärlek till det landskapet.


Sedan begav vi oss mot uni igen och se vem jag stötte på utanför Lindellhallen! Bästa Emma! Hon är en av de allra sötaste människorna jag vet och jag är så glad för hennes skull för en massa orsaker!


Sedan åt vi lunch.


Vi stötte på Kristin som hade glömt pengar hemma. Ellen kom till hennes undsättning.


Dream team


Sen hade vi föreläsning!



Viktor.


Slöjdarna (antar jag) hade en utställning i Ljusgården. Det luktade skog. Det myste jag med.


Tobbe var nöjd efter dagens prestationer.


Fot.


Ibland känns det ju faktiskt så. Men idag ville jag bara höra alla prata. Idag var faktiskt tystnaden inget jag längtade efter.


Efter vi slutat fortsatte vi med projektet "Vickehallons bloggjingel". Awesomeness.



Vi tänkte spela in men fick ingen ro.


Här ungefär var dagen slut.




Kommentarer

den där jingeln kommer att slå.. jag får en ruskigt bra känsla! =) ses imorrn!

Skriv en kommentar