Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lokalpatriotism när den är som bäst.

2010-04-27 19:47:58 i Allmänt

Idag följde jag med min LLU upp till Saxnäs där vi hade musikundervisning. Jag glömmer jämt bort hur otroligt vackert det är i Vilhelminafjällen. Jag är där för sällan och blir arg på mig själv för det. I sommar ska jag fjällvandra om det är så det sista jag gör.


Jag och Thimmie, Stekenjokk.


Fotade Volgsjön från kyrkogården i Vilhelmina. December, 2008.


Trappstegsforsen, bild lånad från vilhelmina.se



Bilder: Vilhelmina.se

Kommentarer

Jag gråter lite när jag inser att jag inte varit i stugan på hela vintern. Nästa vinter blir det hela vårvintern, banne mig.

Skriv en kommentar