Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det kom ett brev.

2010-04-20 22:19:13 i Allmänt

Jag öppnade dörren, utmattad av dagens aktiviteter och det nyligt avverkade armslaktarpasset med Tobbe och Jocke och vad möts jag av? Ett brev! Jag älskar brev! Brevet var från pappa där han, poetiskt såklart, skriver om april och hur han ligger i vår extremt insuttna soffa hemma i gula huset och läser en artikel som han sedan skickar till mig. Älskar dig, pappa. Du gjorde min dag.


Skriv en kommentar