Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Som söndagsmiddagar ska vara.

2009-09-28 11:52:05 i Allmänt

Igår åt vi en himlarns fin måltid. Under måltiden kom jag på ytterligare ett yrke jag skulle vilja bli - matrecensent. Tänk vilket underbart jobb att flanera fritt på lyxkrogar och smaka av deras menyer och sätta betyg i en Mat och vin-del i någon lokal tidning. Fast jag tror jag skulle tröttna rätt fort. Inte så dynamiskt som läraryrket direkt. I förmiddags skrattade jag så jag fick ont i magen när jag gjorde en övning med en klass och en kille skrattade så mycket att han knappt kunde prata. Tror inte sånt händer i matrecensenters liv.

Jag fotade middagen igår. Här är bilderna.


Bröd med chevreost, tomat, och sallad toppat med olivolja, balsamvinäger, flingsalt och rosépeppar.

Burgundisk ragu med grönsaker och klyftpotatis i ugn. Svartvinbärs - och rödvinbärsgelé.


Ugnsgrillade svenska äpplen med kanel, kryddpeppar och mandelspån, serverade med gammeldags vaniljglass.


Handgjorda chokladpraliner med blåbärssmak från en by i Jämtland.




Kommentarer

Brorsan
Som sagt, så ska riktiga söndagsmiddagar se ut!
Ida
Mums! Det ser gott ut.
Brorsan: Ja, kom hem i helgen så gör vi något liknande vettja! :)
Åsa
Mums!!!! När får vi komma till Vilhelmina på middag?

Åsa Roger Oliver
Åsa: När ni vill! :) Vi kommer förresten till Näsåker om två veckor! Då ses vi! Vi kanske kan ta en ridtur? Kramar!
A E L
Såg väl inte så dumt ut det där.

Skriv en kommentar