Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Skriva.

2009-09-07 12:33:54 i Studentlivet



Anna smygfotade mig i helgen under en lektion. Som ni ser gillar jag ju att skriva. Det är därför jag nu går den här kursen Skapande svenska A. Den har inget att göra med lärarutbildningen utan är en kurs jag går för min egen skull för att utveckla mitt eget skrivande och framför allt för att utmana mig själv. Förhoppningen är också såklart att jag ska ha nytta av den när jag ska jobba med elever, texter och skrivande. Kursen är på distans och halvfart vilket nu innebär att jag kommer att läsa 150 % i höst och vår. Jag hoppas att det ska gå bra. Vi kommer att träffas en gång i månaden fre-lör och utöver träffarna får vi skrivuppgifter som vi sedan textkritiserar under seminarier. Sådärja. Nu vet ni hur det ligger till. Helgen var underbar och jag kommer att trivas på den här kursen. Känns också kul att Anna ska läsa den!

Kommentarer

Puss på dig! Jag tror vi kommer ha sjukt kul ihop.

Skriv en kommentar