Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Skapande svenska.

2009-09-04 17:43:41 i Allmänt

Nuläget: min hjärna går på sparlåga på grund av överhettning. Så därför: en kort sammanfattning.

* Ösregn 06.15. Frukost nummer 1. Skippade cykeln. Tog bussen. Tillät mig själv att vara bekväm för en gångs skull.
* Första spinningpasset sen i maj med Jessica 07.15.
* Frukost nummer 2 och VK.
* Mötte upp fina Anna vid bussarna.
* Kursintro till Skapande svenska A.
* Ett magiskt författarbesök av Solja Krapu, lärare, författare och estradpoet.
* Skrivövningar.

Nästa på dagordningen: däcka i soffan. Börjar 09.00 imorgon igen.


Kommentarer

Tack för helgen, sällskapet och guidning (mitt krassa lokalsinne säger tack också). Hoppas du får en toppenvecka så hörs vi mer! Stor stor kram
Caroline
Kul! :) Hade ni solja första dagen? =)

Skriv en kommentar