Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mat!

2009-09-03 17:21:26 i Recept

Detta är en av mina favoriträtter när de kommer till sallader.




Till fyra portioner behövs:

Två burkar räkor a' 170 gram.
5-6 dl röd quinoa.
Valfria grönsaker.
Valfria kryddor. Denna gång använde jag persilja och gräslök från balkongen.


Man kan ju ösa på lite vad man vill liksom i så många andra sallader. Jag brukar vanligtvis även ha avokado och fetaost i, men kylskåpet innehöll ingen av de ingredienserna. Det jag gillar med den här salladen är att qunioan gör den mer matig.

Skriv en kommentar