Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Grattis Umeå.

2009-09-09 11:32:41 i Allmänt

Igår blev det klart att det blir Umeå så blir Europas kulturhuvudstadsår 2014. Jag som är en erkänd kulturnörd njuter ju självfallet över detta faktum samtidigt som jag, som så många andra, sänder en tanke mot det vi faktisk bör satsa på i Umeå just nu - nämligen vård, omsorg och skola. I det jag hittills hunnit läsa skriver politikerna att turismintäkter från kulturhuvudstadsåret indirekt kommer att gå till att sätta Umeå i rullning igen vad gäller de sociala frågorna, och det gillar ju jag. Frågan är ju bara hur länge vi måste vänta. Ska läsa på mer för att kunna skapa en ärlig debatt i ämnet.

Nyfiken på att läsa mer om detta? www.vk.se

Kommentarer

L
Kommer kosta massa pengar asså...

Skriv en kommentar