Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Europeiska språkdagen

2009-09-25 14:12:01 i Allmänt

Idag är det den Europeiska språkdagen så vi har byggt upp montrar i skolans café där språken engelska, svenska, franska, spanska, tyska, ryska och nederländska (holländska) finns representerade. Jag var nyss där och eleverna var ivriga att tävla och äta karameller.

Nu sitter jag och tar en liten paus. Planerar för fullt och färdigställer de sista inför morgondagens lektioner. Just nu är mitt huvud rätt tomt och det ska skönt med helg. Jag funderar på att sova i farmor och farfars hus inatt så att jag slipper väckas av Thimmies steppande ute i hallen imorgonbitti.

Trevlig helg!


Kommentarer

Farmor och farfars hus, tänk när vi sov där på påsklovet var det va? Och vi frös, åh vad vi frös!

Skriv en kommentar